Visa ett inlägg
Gammal 2008-11-16, 20:19
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Estrella chips

Jag har med ett litet leende följt denna tråd... Jag jobbade nämligen för Marabou på den tiden de ägde Estrella... Få har prismärkt så många chipspåsar som jag har gjort... Slavgöra... Det var alltså före streck-kodens tid...

Men Estrella (Betyder (liten) stjärna på Spanska!) är ett lokalt märke som bara kan köpas i Sverige och ev i Norge och Danmark. Men prata med personalen på IKEA i Athen! De kan säkert beställa de chips som efterfrågas. Estrella exporterar säkert gärna! Jag tycker det är fantastiskt att IKEA faktiskt tar hem Svenska produkter över hela världen!

Annars är Lays ett förvånansvärt bra alternativ för att vara så billiga. Mycket bra kvalitet! OLW däremot lakar inte ur chipsen, dvs potatisskivorna tillräckligt. Det innebär att det är för mycket socker kvar i dem och det kristalliseras när de friteras. Det ser man i o m att det är bruna, lite hårda chips i påsen. Det är inget farligt eller så. Det innebär endast att det har varit för mycket socker kvar...

Partsinlaga? Nä! Det var så länge sedan... Men jag uppskattar kvalitet. Och Lays är ett mycket bra alternativ om de har rätt kryddning! Annars prata med personalen på IKEA.

Jag kommer fortfarande ihåg när vi under studiebesöket i Gbg stod vid bandet där de nyfriterade chipsen kom och vi plockade och provsmakade när de fortfarande var varma... Det var på 70-talet och hälsovårdsmyndigheten var väl inte så på tårna...

Senast redigerad av Peter den 2008-11-16 klockan 20:28. Anledning: Tillägg
Svara med citat