Tack allihop för era svar. Det känns lugnande att få bekräftelse på det jag trots allt misstänkte; att man "fortfarande" får bo bra, trots reseföretagens brasklapp om kyffen... Dessutom, om jag får lov att spekulera, så vore det väl i rent demonstrationssyfte (dvs "-Jaha ja här kommer en barnfamilj och tror att de ska komma undan för en billig penning, vi ska allt markera för dem att det är bättre att boka ordinarie resa...") som ett charterbolag medvetet placerar en familj med litet barn på ett opassande hotell.

Fast som sagt, det finns ju aldrig några garantier...
Vart vi ska åka? Dit det finns en billig resa -hahahaha- nej men skämt åsido så spelar det ingen större roll egentligen. Bara det är Grekland!
Ser man till utbudet av restresor så lutar det väl åt Kreta, vilket inte är helt fel eftersom dottern älskar att bada och maken att gräva (han är arkeolog). Först hade jag lite bråttom och ville åka nu nu
nu! men ju mer jag forskar i ämnet, desto mycket bättre verkar det att åka första dagarna i september, när högsäsongen officiellt är över.
Hoppas bara att priserna inte går upp lite grann igen tills dess; de brukar väl vara som allra lägst nu i slutet av augusti..? Håller på att ta körkort också, så kassan är väl inte direkt oförskämt fet...
Tack förresten om tipset att söka eget boende om det inte är OK på hotellet; hade inte ens tänkt tanken själv
Hoppas hoppas vi kommer iväg!!!
/Julia