Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Priserna på ospec resor denna vecka ligger ca 2000 lägre än förra veckan. Min gissning är att de sjunker ytterligare i början av september.
Såklart ni gör 
|
Gillar ditt positiva tänkande, Elisabet!
Förra året var vi också på väg, men det drog av olika anledningar ut på tiden. För att göra en lång historia kort, så beställde dottern och jag till slut nya pass förra året, och när de väl anlänt så var inte restresorna sådär hiskeligt billiga längre så jag la ner projektet.
Maken är inte så överdrivet ivrig tyvärr, tror det är lite flygrädsla som spökar, kombinerat med att han är en riktig "hemma är bäst"-filur (triiiiiist! hihi) och sen har han svårt att ta ledigt från jobbet, vilket jag förstår, men
vill man så kan man; visst?

Han har typ en miljon innestående semesterdagar att ta ut.
I år har jag "förvarnat" honom sen länge tillbaka, och verkligen poängterat hur gärna vi vill åka och att vi SKA iväg nu i år. Jag har sån reseabstinens!
Jag vet av erfarenhet att när han väl kommit iväg någonstans, så njuter han nog mest av alla. (Det är väl som med att gå till gymmet; det svåraste är att komma utanför dörren... hahahaha)
Dottern är också eld och lågor, trots att hon i realiteten inte riktigt kan föreställa sig vad vi ska göra, mer än det jag berättar för henne. Hon är så söt!
Så som sagt... håll tummarna att han kan ta ledigt efter stora stiftelsemötet den 31/8 och att resorna är
ännu billigare!
/Julia