Visa ett inlägg
Gammal 2008-11-23, 19:10
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Nu snöar det !

Östergötland!
Okey. då har Du litet vana av snöfyk. på tal om motorvägar. Tror det var i början av 80-talet. Vi fick en liten snöstorm. Då gick "KatastrofKarsten" ut i radio Malmöhus och sa att ca 5000 satt fast i snödrivorna mellan Malmö - Lund. Vad hände? Ytterliga 5000 körde ut i lågskor för att se på hur de andra satt fast! Så går det till när det kommer snö i Skåne.

Sitat från Peter:
"Fördomar! JAG? Det var det dummaste... Och jag bor ju faktiskt kvar här nere. Den man älskar agar man! (I och för sig ett av de dummaste uttryck jag känner till!) Men det är roligt att småretas med Skåningar... Och jag får så mycket skit tillbaka för min Östgötska bakgrund... Fast de flesta tycker jag har hittat hem..."

Ska passa på att småretas tillbaka med Östskötarna under julhelgen. Kör upp till Linköpingstrakten troligen lille julafton och får sedan se hur länge vi stannar.

På tal om att retas. Det vet Du väl att stadshotellet i Hässleholm är sista matstället som passeras på väg norrut genom Sverige eller......

Lev väl och rattmuff på.
Häls/Chras
PS. Haur du dina mögeda hossor i en plaustposse eller i en paverpusse? DS

PS PS Med landsvägen menas inte den nuvarande utan den gamla, så det gäller att bo rätt i Svedala. DS DS

Senast redigerad av Chras den 2008-11-23 klockan 19:13.
Svara med citat