Jag älskar båda öarna, båda har något bra var för sig...
SAMOS: för alla vackra byar och den gröna naturen, underbar ö att åka runt i finns massor att se och göra hinner inte med allt på bara en vecka så man kan åka tillbaka om och om igen för att åka runt, många bra vandringar om man vill promenera. Perfekt ö om man vill röra på sej och se mycket.
SKIATHOS: för alla vackra stränder som är lätta att ta sej till med bil, vespa eller buss. Sen älskar jag skiathos stad, den är så vacker med sina smala gränder överallt som man kan gå vilse bland, vi strosade runt där ett par timmar varje dag den vecka vi var där, jag fick aldrig nog. Hamnen tycker jag var i en klass för sej, korgsoffor att sitta i med en drink när man blickar ut över alla vackra båtar, vill man festa är det en perfekt plats, men även för 40+ som vi som inte festade så trivdes vi alldeles utmärkt ändå. Nackdelen med ön är att den är så liten och det inte finns några byar så min sambo tyckte att en vecka räckte för då hade vi kört runt ön ett par varv.
Som jag ser det så är båda öarna väl värda ett besök, fast på helt olika sätt. Det beror på vad man söker och vill ha just då.
/ theresa