Visa ett inlägg
Gammal 2008-11-30, 21:14
Halloj Halloj är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006
Standard Sv: Några frågor om lefkas

Vi spenderade en vecka i Agios Nikitas första veckan i september. Vi gillade verkligen byn, MEN vi upplevde att det var lite för mycket liv och rörelse. Vi blev nämligen lite stressade av alla besökare från andra orter som rände upp och ner för bygatan. Kvällstid var det mycket behagligt; trevligt, lugnt och mysigt. Shopping = obefintlig om man inte räknar med supermarkets, glass och strandparasoll. Restauranger = maten var helt okej på dom ställen vi åt, men vi hittade inget höjdar ställe. Jag skulle tippa på att det var ca 15 restauranger allt som allt i byn.

Kalypso är ett bra hotell. Rummen rymliga och väldigt fräscha. Det ligger högt upp i byn, precis där bygatan går ner. Dom har även 4 små lägenheter nere vid stranden.

Vi gillade verkligen Agios Nikitas. Perfekt om man vill till ett mindre, mysigt ställe och har små barn som vi har. Vi åkte runt en hel del på ön och var väldigt glada att vi hade valt Agios Nikitas att bo i. Vi kanske tillochmed kommer tillbaka någon gång, fast ännu senare på säsongen.

Sen ska jag lägga in en liten brasklapp. Innan barnen kom fanns Lefkas överhuvudtaget inte med på listan över de öar vi ville till. Då valde vi öar dit man var tvungen att ta sig med båt. Och vore jag i era kläder (inga små barn som krånglar till resan) så skulle jag garanterat välja att åka till någon ö dit det inte går direktcharter. Öar jag vill till när barnen är lite mer "lättresta" är Sifnos, Milos och Amorgos (igen), samt Serifos, Skyros, Ikaria och Fourni.
Svara med citat