Hej på er!
Tråden känns lite som en tävling där "rest mest" vinner. Men det är bara att gratulera er som är så Greklandsberesta. Även jag älskar Grekland. Men jag tycker även att andra upplevelser på jordklotet är spännande. Det är bl.a. lite klent med skidåkning i Grekiska övärlden!
Nåväl, jag ger mig på en topplista jag med. Jag håller med Kretaentusiasterna vad gäller mångfalden. Men tänker man lite djupare, på vad som kan vara lite speciellt blir det så här för mig:
1. Milos. Ingen charterö med "svenska köttbullar" mm. Och mycket trevliga bad tycker jag med fantastiska Sarakiniko i topp! Konstigt att ni som är så beresta inte har med, varit på?, Milos. Åk dit!
2. Naxos. Med en så trevlig turiststad, men ändå oförstörd, samt så fina bad! Ön i övrigt, sådär.
3. Kreta. Pga mångfalden!
4. Sifnos. Charmen med det lite tysta och lugna. Apollonia och Kastro, mmm! Och lilla mysiga Faros! Lägenheten med sin utsikt hos Aperanto i Faros är svårslaget!
5. Korfu. Länge sedan.... var ung då...... Tyckte det var häftigt då att åka runt på Vespa och upptäcka!
6. Kos. Var ung..och kär då! Vi hade det mysigt!
7. Rhodos. Inget märkvärdigt egentligen, hamnar sist av det jag besökt.

Håkan