Ämne: rhodos vart?
Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-05, 11:47
annahc annahc är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008
Standard Sv: rhodos vart?

Hej! Jag har varit i Rhodos Stad 3 gånger, nu i sommar blir min fjärde. Jag har iofs bara varit i Rhodos Stad men det är helt underbart där. Där finns något för alla, stor som liten. Det finns två stränder som är väldigt populära, den ena är Windy Beach och den andra Elli Beach. Elli Beach är hur bra som helst, sandstrand klar blått vatten solstolar, det är nästan som en dröm . Det finns många shoppinggator i Rhodos Stad, i Gamla stan är det klart lite dyrare men det är himla mysigt där också.
Party finns det, du har bargatan med disco, puber och sen finns det självklart barer runt om i staden också. Hotell Riviera är verkligen att rekomendera, väldigt trevlig personal i reception, på frukosten och i baren. Man känner sig verkligen välkommen och trygg där. Det finns pool, den är inte så stor men det räcker. Sen har man Windy Beach rakt över gatan, och Elli Beach 3 minuter därifrån. Hotell Carina däremot borde man inte boka, det gjorde jag och min mamma nu först men sedan fick vi reda på att det var jätte dåligt där, otevlig personal och dåliga sängar, ja allmänt smutsigt där. Det är mer ett ungdoms hotell sägs det.
Men jag rekomenderar verkligen Hotell Riviera i Rhodos Stad. Det är underbart där!
Hoppas ni får en fin semester!
/ Anna

Citat:
Ursprungligen postat av emma Visa inlägg
Funderar på en /två rhodosvecka i sommar med familjen då ingen varit där förut. Men Vart??
vuxna, tonåringar och en mormor.. Önskas; fin strand, mysig by/stad med grekisk charm och restauranger, shopping och lite lite party...Älskar Naxos stad så det har vi att jämföra med!
Har Ni något tips på både plats och ev. hotel?
/Emma
Svara med citat