Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-05, 21:49
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006
Standard Sv: SunGarden Kallithea maj 2009

Bodde på SunWing Kallithea första veckan i maj 2007 o de lägenheterna var mycket trevliga o fräscha. Vågar ej säga om SunGarden har exakt samma standard. Stranden är gemensam för de två anläggningarna o består mest av grovkornig sand/finkornigt grus o lite avslipade småstenar. -Helt OK! Inte jättelånggrunt, men inte direkt bråddjupt heller...
Vi hade otur med vädret - var ungefär som svensk sommar, 18-20 grader i luften o ca 14 grader i havet o 12 grader i poolen. Promenerade till grannbyn några gånger o det tog mig ca 10 minuter.
Vågar inte rekommendera några bra matställen, men blev bjuden på middag på ett ställe som hette Panorama o det är verkligen INGET jag rekommenderar! Värsta turistfällan jag någonsin varit på! Dom gjorde mycket reklam för sig på massor av svenskspråkiga skyltar mm o bara det borde varit ett varningstecken, men värden ville absolut att vi skulle gå just dit...
"Oxfilen" var dyr, slamsig o rejält härsken så hälften av sällskapet kunde inte äta maten. (Kyparen var minst lika härsken o skällde ut de gäster som klagade på maten!)
Finns säkert massor med ställen som har utsökt mat. Några goda vänner bad taxichauffören att köra dem till en bra restaurang o de hamnade långt upp i Koskinou, på ett ställe som tydligen var helt fantastiskt!
Tror nog att Ni får en fin semester på Rhodos!
Svara med citat