Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-09, 23:03
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Re: Apollo-utbud 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Charterbolag i all ära, men priset vi nordbor betalar går ju inte till hotellet. Ju fler reseledare och "gratis" aktiviteter på hotellen, desto mer får du betala som resenär. Reseledarna står ju inte där for free, direkt.
Charterbolagen upphandlar hotellen till skambud, tidigt innan säsong. Är du som hotellägare inte med i ruschen, ja då riskerar du att stå med Svarte Petter till sist. Därmed inte sagt at det är rättvst, men så är läget.
Själv bokar jag alltid eget i Grekland, istället för att gynna charterbolagens "gratisaktiviteter".

/Netwolf
Visst är det så att hotellägarna inte får så mycket från researrangörerna heller men det är ändå oftast en fast inkomst under en längre tid och de behöver inte stå med hjärtat i halsgropen och försöka få in pengar till elräkningen som ska betalas i övermorgon. Jag har varit med om att det är skillnad på pris om man betalar vid ankomst eller avfärd då man är ute tidigt i säsongen och då kan det inte vara roligt att vara hotellägare.
Jag reser för övrigt också oftast på egen hand så i grunden har vi säkert samma åsikt i frågan.

Mvh Janérik
Svara med citat