Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-10, 22:29
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Apollo-utbud 2009

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
Jag trodde hotelägaren själv bestämde vem h*n ville hyra ut till?
Är man inte nöjd med priset hyr man inte ut.

Visst är det billigt med charter. Jag har många gånger jämfört resor med charter och "resa på egen hand"

Säg att resan kostar 15.000:- för två med charter. Hittar du egna billiga biljetter så kanske dom kostar 4-5000:- för två om du inte vill flyga på andra tider än önskade. hotellet tar sedan 15.000:- för bara boendet.
Jag gjorde nyss en jämförelse med Calderas Lilium på Santorini, där vi bodde för några år sedan.

Men jag sponsrar också gärna dom som inte har det så fett genom att köpa grejor man egentligen inte vill ha t.ex.
Visst är det så att hotellägaren bestämmer om han vill hyra ut eller inte men samtidigt så är det väl så att kunden bestämmer priset, vill inte kunden betala så blir det ingen affär.
I ditt räkneexempel framgår inte för hur lång tid du räknar men om vi säger att det är en treveckors resa så blir det drygt €70 per natt. Det är inte ofta jag sett något hotell som skulle ta så mycket (i verkligheten) om man bor mer än 5-7 dagar. Att det sedan kanske är ett högre pris i prislistan för ett dygn har väl inte så mycket med det hela att göra. På Santorini betalade vi €25-30 per fyrbäddslägenhet med pool då vi var där förra sommaren men då var det också förskottsbetalning som gällde för det priset.

Mvh Janérik
Svara med citat