Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-11, 14:14
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Apollo-utbud 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Visst är det så att hotellägaren bestämmer om han vill hyra ut eller inte men samtidigt så är det väl så att kunden bestämmer priset, vill inte kunden betala så blir det ingen affär.
I ditt räkneexempel framgår inte för hur lång tid du räknar men om vi säger att det är en treveckors resa så blir det drygt €70 per natt. Det är inte ofta jag sett något hotell som skulle ta så mycket (i verkligheten) om man bor mer än 5-7 dagar. Att det sedan kanske är ett högre pris i prislistan för ett dygn har väl inte så mycket med det hela att göra. På Santorini betalade vi €25-30 per fyrbäddslägenhet med pool då vi var där förra sommaren men då var det också förskottsbetalning som gällde för det priset.

Mvh Janérik
I mitt exempel kostar bara boendet 195€ per natt alltså c:a 15000:- för en vecka om man reser på egen hand, enligt Raten på hotellets hemsida. Apollo tar 15.000:- /vecka för 2 pers.
Alltså är detta exempel billigare att ta med charter än att resa på egen hand.
Varför överhuvudtaget ifrågasätta om det är billigare eller dyrare att resa charter eller på egen hand. Jag säger ju att i många fall som jag kollat blir det billigare att resa charter. Hur kan någon som inte har fakta i sakärendet påstå motsatsen. När man bor enkelt och kanske betalar max 60-70€ per natt så är det säkert mycket billigare att resa på egen hand.

PS. Det stod i sydsvenskan idag att hotellägarna är medvetna om det ekonomiska läget och har därför sänkt hotelpriserna för kommande säsong så att charterbolagen kan pressa priserna ytterligare. DS

Ber tusen gånger om ursäkt för att ursprungstråden är förstörd. Här har det skenat iväg ordentligt

Senast redigerad av ricky den 2009-01-11 klockan 14:19.
Svara med citat