Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-11, 15:54
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Apollo-utbud 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Jag bor enkelt och brukar betala 20-35 för ett rum. Har aldrig betalat mer än 40 euro för ett hotellrum på öarna i Grekland. Inte många hotell i prisklassen du nämner på de orter jag brukar söka mig till. inläggen handlar nog om helt olika ställen och miljöer. Jag tror att flertalet ö-luffare bor på liknande ställen som jag brukar välja men en stor familj betalar naturligtvis mer. Några exempel på boenden är pension Sunshine på Samos, Toulas på Fourni, Patmos Garden på Patmos, Aegeon på Folegandros, Eleni Rooms på Amorgos, Acrogiali på Lesbos, Oniro på Naxos. Nu har jag nog förstört tråden ännu mer.

Eva
Ja, på den här typen av resor så tycker jag nog inte heller att charter är att föredra. Kan hålla med om att ett enkelt genuint mysigt pensionat på "rätt ställe" är betydligt trevligare än ett lyxhotel på fina turistorten.

En anledning till att jag(vi) ofta väljer ett lyxigare boende på en lättillgänglig plats är att jag bränner mitt ljus i bägge ändar och kör fullgas mest hela tiden. Tre sekunder efter att klockan ringer på morgonen så går hjärnan på högvarv! Under en 8-timmars dag så kör jag själv in uppemot 10 timmar och då brukar jag hinna med ett par kundmöte och pratar ungefär tre timmar i telefon om dagen. Jag har kommit på att om jag dricker kaffe till maten så tjänar man fem minuter i stället för att dricka kaffe efter maten. När man sitter på muggen är ett annat ypperligt tillfälle att utnyttja tiden på, som att öppna post t.ex.

När vi väl reser så vill jag bara komma fram snabbt o enkelt, och ofta när man har ett bättre boende så slipper du stå o trycka på flygplatsen och vänta på transferbussen o dyl. Man blir ofta hämtad i egen bil eller minibuss. Sedan brukar det mesta funka rätt smärtfritt på sådana ställen också!
Alla här på forumet har Grekland som gemensamt intresse, men vi har olika behov och vill ha ut olika saker av våran semester!

Senast redigerad av ricky den 2009-01-11 klockan 15:58.
Svara med citat