Ämne: Rhodos
Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-12, 16:31
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Rhodos

Allt går att förstå eller missförstå brukar jag säga vid ett skriftligt samtal som här. Jag tror att en del av charmen med Grekland är just de små hotellen och pensionaten och inte de stora hotellen som brukar kännas förfärligt trista ibland. Många ställen i Grekland är småskaliga och jag har bott på ställen med några få rum där jag varit den enda svenskan och där medborgare från många länder varit representerade. Den som vill vara ifred brukar få vara det även om många greker är sociala och pratsugna. När jag bodde på Aegeon på Folegandros kom det en tre generationers grekisk familj för att stanna fredag-söndag. Då var friden borta men oh så trevligt när de förde in liv och rörelse bland de små charmiga husen som hotellet bestod av.

Greker håller ändå en viss distans om man vill vara ifred men i Brasilien har jag upplevt semestrande brasilianska familjer som bjudit in till både pratstund, vänskap och gemensamma måltider med sån värme och entusiasm att det inte skulle gå att säga nej. Här är folk nyfikna och vill veta allt om det bara finns någon i sällskapet eller omgivningen som kan översätta blir samtalen snabbt timslånga och luften fylls av glada skratt.

Eva
Svara med citat