Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-21, 10:06
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Fotogenisk ö med mycket att upptäcka?

Citat:
Ursprungligen postat av carooooline Visa inlägg
Vi vill åka till en ö som har mycket vackra vyer, dvs mycket att fotografera då det är ett stort intresse. En grön ö, med turkost vatten och klapperstensstränder...
Om gröna öar är prio ett skulle jag välja Skopelos, Kefalonia, Lefkas elller Ithaka. Skopelos tycker jag är vackrast, dessutom finns där en mycket vacker stad där man kan fota hur mycket som helst. Personligen tycker jag att öar utan grönska kan vara väl så fotogeniska som de med grönska. Många av de kykladiska öarna är extremt fotogeniska, inte minst Santorini och Amorgos. Kreta bjuder kanske på de vackraste vyerna i hela övärlden, det kan ett alternativ, men då måste ni hyra bil och bo på olika ställen. Karpathos bjuder också på vackra vyer och är ganska grön.

Jag gillar att fota i vackra städer och små genuina byar, dels för att få med en del av vardagslivet, dels för vacker arkitektur. Chania på Kreta, Symi stad på Symi och Megisti på Kastelorizo är bara tre exempel på sådan städer.

Tre vyer som fått mig att tappa hakan, det finns många fler som fått min haka att tappas.

Amorgos.

Skopelos.

Kastelorizo.
Svara med citat