Citat:
Ursprungligen postat av Helena S
Hej!
Vill gärna försöka hjälpa dig! Börja med att andas lugnt - allting ordnar sig!
Vad är det du behöver akut? Fundera också på om du verkligen behöver alla ingredienser?
Hälsningar Helena 
|
*Tar ett djupt andetag*
Jag är grön i köket. har ingen aning om hur man lagar mat utan buljong eller creme fraighe.. Och blir väldigt stressad när jag inte har all kryddor som jar är van vid att ha hemma köket i Sverige! Äter väldigt mycket kyckling hemma, men min grekiske fästman har predikat om att man inte ska köpa kyckling i affärerna (på kreta) för att dom importerar kyckling från Bulgarien (vet inte om det stämmer) och det ska tydligen inte vara bra.
Och i affärerna som ligger närmast huset vi bor i har inte så mycket att välja mellan.
Vet inte riktigt vad jag ska laga, och det blir i stället så att man steker några ägg .. allt för ofta i stället för att laga mat!
Jag skulle vilja ha lite recept tips, hur ersätter jag creme fraighe, hur är det med kycklingarna? är det något man inte ska köpa pga av dålig kvalite eller import. Buljong har jag fått lite råd om. vart hittar man bra mat affärer som har större sortiment. Bor i Rethymnon/Kreta!
tack på förhand!

Blir super glad över alla små råd jag får!