Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-15, 15:35
Kattas avatar
Katta Katta är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Flyg till Skiathos

Citat:
Ursprungligen postat av anderz Visa inlägg
Den stora frågan hur kommer priserna bli - mycket mer turister pga "Mama Mia" inspelningsplatser av filmer dra mycket turister.
Priserna var ju höga redan innan Mamma Mia, och nu är det två år sedan vi bodde på ön (vi var där mitt under inspelningen) så jag kan inte svara på om de gått upp ytterligare?!
Men att det överhuvudtaget skulle kunna gå att få in fler turister än vad det redan är, har jag svårt att tänka mig...

Däremot märkte vi STOR skillnad på turistantalet på Skopleos förra året. Det fullkomligt kryllade av Mamma Mia fans överallt!!! Extra många såklart där inspelningarna ägt rum.
Och när vi skulle åka hem och kom med båten ifrån Alonissos (max 8-10 pers) utbröt det värsta tumultet vid kajen på Skopelos där alla miljoner människor skulle gå på först, och sedan nästan slagsmål om platserna. Trots att vi hade våra sittplatser kom det säkert ytterligare två till tre personer med biljetter med samma nummer som vi hade. Och så var det överlag på de flesta platser. Därav GRYMT sura miner och heta diskussioner halvvägs bort till Skiathos!!

/Katta
Svara med citat