Ämne: Kreta i Juli
Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-18, 08:45
HenricGs avatar
HenricG HenricG är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard Sv: Kreta i Juli

Stannar och hoppas på att den andre är en skicklig bilförare. Vi fick faktiskt möte vid ett par tillfällen, men båda gångerna var det så att vi såg bilarna på långt håll, så vi kunde stanna i god tid där vägen var någorlunda bred.

Men vi har varit med om värre! För några år sedan när vi var i Elafonissi var det vägbygge i Elos (tror jag), men vi skulle ändå prompt ta kustvägen. Tycker inte om att köra inlandsvägen norrut, när man får ligga på "fel" sida. Hursomhelst fick vi då veta att vägen först skulle vara ok, sedan bli sämre "men ni är på rätt väg, så bara fortsätt", och så skulle den bli bättre igen för att slutligen leda ut på "stora" vägen.

Nja...ni vet de där traktorstigarna bland olivträden uppe på bergssluttningarna? De är inte gjorda för Hyundai Atos med turister i. Sonen satt i baksätet och sa "pappa stanna, vi kommer att dö", dottern satt vit i ansiktet och sade ingenting, och jag hade fullt upp med att svänga-backa-svänga-backa-svänga i serpentinerna med ett halvt hjul utanför kanten och händerna halkandes på ratten av svett. Jag är inte heller någon rädd person av mig, men där och då var jag fullt övertygad om att vi skulle störta flera hundra meter ner. Drömde mardrömmar om den där turen efteråt.

När vi till slut lyckats tråckla oss nerför den där traktorvägen kom vi ut på - samma väg vi kört upp på. Vi gav oss INTE på ett nytt försök, utan valde att ta inlandsvägen tillbaks till Platanias...
Svara med citat