Ämne: Kreta i Juli
Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-19, 16:56
nimbus nimbus är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008
Standard Sv: Kreta i Juli

Tack Henric för dina varnande ord det får väl bli båtfärd istället. Falassarna duger gott där firade jag min fyrtionde födelsedag. Annica
Citat:
Ursprungligen postat av HenricG Visa inlägg
Hej Annica!
Försök INTE, under några som helst omständigheter, köra vespa till Balos. Den vägen är en veritabel mardröm. I bredd ungefär som en medelstor svensk grusväg, fast då med havet nedanför ett stup, i skick som då man anlägger en normal svensk grusväg. Dvs hårt packad "botten", med uppstickande stenar, löst grus, stenar, gropar och vad-mer-man-kan komma på för att göra livet surt för någon som ger sig på att försöka köra där. Tänk dig ovanpå de då backar med en lutning som ingen vespa i världen klarar av, vår bil spann i en av dessa backar i tvåans växel och halkade bakåt innan jag fick fäste igen. Vi gav upp ungefär två kilometer från parkeringsplatsen, som i sin tur ligger en halvtimmes klättring från själva stranden. Vår vän Mike, som annars är ute och far och flänger på de mest omöjliga ställen skrattade bara och sa att "Even I wouldn´t dare driving to Balos".

Närmaste fin-fina "vespaställe" är annars Falassarna, där går asfalterad väg i stort sett ända ner till stranden, och det är åtminstone min favoritstrand på Kreta, även om jag nu då ännu inte sett Balos...
Svara med citat