Vad kul att ni tyckte om berättelsen! Och extra roligt om den kan inspirera till besök i den här underbara staden. (Vi har redan beställt nästa resa, men först ska vi till Grekland.

)
Jag går in och tar en titt på livet på Piazza della Rotunda (eller Pantheon-platsen) var och varannan dag. Det är levande bilder och kan vara hur lockande som helst att sitta och titta på. Man kommer in via en dansk hemsida som heter rom-guide och dk efter punkten (hoppas jag inte har gjort nåt fel nu med tanke på länkreglerna

). Väldigt bra sida om Rom förresten där ett par bra böcker omtalas, en som noggrant beskriver de 14 rionerna (områden) och en med detaljerad beskrivelse av 30 matställen ("madhuler" kallar författaren restaurangerna), ja, böckerna är på danska men det förstår nog de flesta. "Madhulerne" omtalas förresten även i den första boken. Webkameran står på Albergo del Senato-hotellet (man kan också gå in via deras hemsida) som ligger på självaste Pantheon-platsen och om priset inte betyder nåt så är det kanske där man ska bo

. Centralt är det i alla fall, men det finns ju många andra bra hotell som också ligger centralt.
En kväll besökte vi en liten och mycket enkel restaurang, som låg centralt på en mycket liten gata, där jag nästan kände mig som i Grekland, men det var nu den bästa italienska pastan som serverades, mycket välsmakande! Jag ska skriva namn och address när jag får hem mina guideböcker igen. Vi har lockat goda vänner som snart reser ner och bor på "vårat" hotell (Adriano). Jag hoppas både de och Marco, som också reser snart, får lika härligt väder som det har varit länge i Rom nu.