Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-15, 12:05
Mindi Mindi är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Hemma från THASSOS

Citat:
Ursprungligen postat av oliv Visa inlägg
Sedan undrar jag ang dina sista rader efter fotografierna, påverkades ni av att inte ha tagit reseförsäkring. Jag har aldrig tagit någon förutom den via hemförsäkr som ingår.
Detta var som sagt första gången som vi inte tog någon reseförsäkring genom resebolaget. Vi tog dock på våra barn men inte på mig och min sambo. "Alla" säger ju att det räcker med den man har genom hemförsäkringen... Och första gången som vi inte tog den extra försäkringen så händer då detta. Pust!

Två dygn försenade, bortfall för 4 arbetsdagar ( 2 dagar för oss var), utlägg för extra mat, telefon, parkering och allt sånt som det drar med sig.

Ringde till vårat försäkringsbolag när jag kom hem men den jag pratade med sa att det inte fanns något i hemförsäkringen som täckte sånna här förseningar!

Stor suck!!!

Då kontaktade jag Apollo och hörde mig för vad som gällde för våra barn då vi i alla fall hade tecknat försäkring på dem. MEN då gällde inte deras föräkring, den hade inte gällt alls eftersom vi vuxna inte hade teckat försäkring genom dem. Vi bokade resan genom internet och jag läste inte det finstilta att barnens försäkring gäller bara om "föräldrarna" också har det. Så surt det kändes för vi hade hela tiden trott att de var försäkrade utifall något skulle hände. Men mest märkligt är ju att vi hade betalat för en försäkring som inte finns!!! Det borde finnas en spärr vid bokningen att man inte ska kunna boka något som inte finns!?

I alla fall så ringde jag tillbaka till vårat försäkringsbolag dagen efter för att höra om det verkligen var så att hemförsäkringen inte täckte sånna här förseningar. Denna gång fick jag prata med en jätte gullig dam som kunde sin sak och SJÄLVKLART fanns det något i försäkringen som täckte det. Så efter 2 dagar hade vi fått 4000:- som lite "plåster på såret".

Och efter ytterligare en vecka eller så dimper det helt oväntat ned 1200:- från APOLLO.

Första dagen vi var försenade så blev vi ju bjudna på middag och sen övernattningen på hotellet. Dagen därpå fick vi frukost men sen sa Apollo att vi fick klara oss själva och att de inte hade några skyldigheter att betala maten osv. MEN det var väl där det var fel för dessa 300:- var vad jag förstod för maten som vi alla resenärer fick betala själva sista dagen.

Vilken ersättning vi hade fått om vi hade tagit den extra reseförsäkringen vet jag ju inte. Men vi är ändå nöjda med dessa pengar och själva resan var ju inte "dyr".
Svara med citat