Hej!
Här kommer ett litet tillägg
Den första stranden du ser när du närmar dig ön Tsougria går det bara att ta sig till med båt, privat sådan. Det är otroligt stenigt där, många båtar har gått läck. Den "andra" stranden är mitt paradis, båten stannar till vid bryggan och man får hoppa av. Gott om solstolar brukar det finnas. Mitt på stranden ligger Tosugrias taverna! Där serveras den enklaste med godaste maten

Lite högre priser dock, då allt fraktas från Skiathos. Har du tur så sitter det grekiska farbröder och sjunger för dig! Love IT! En varning kan utfärdas för en mkt otäcka stå toaletten och att det kan vara mycket getingar på tavernan. Olika från år till år dock. Vid den "tredje" stranden stannar de turistbåtar som går ön runt, trip för dagen. Det var en kille som gjorde att tappert försök till en taverna där, men han fick slå igen då det kanske bara stannade 1--2 båtar per dag i typ någon timme! Stranden är ganska stenig där och botten också. Strand nr 2 är enligt mig den bästa! Man kan gå upp över berget, det finns en stig, från strand nr 2 och passera den fantastiska lilla kyrkan på toppen. Utsikten är magnifik! Sedan kan man fortsätta ner till strand nr 3. Har du tur så ser du getter promenera på stranden. Där finns även en jätte gammal nedlagd olivolje "fabrik", nästan bara ruiner, men en del utrustnings finns kvar. Det finns även ruiner efter bostadshus, då man förr i tiden bodde på Tsougrias.
Ha det så skönt på Tsougrias! Själv åker jag i augusti. Ser framemot Kostas friterade fisk och en Ouzo!
/Jeabys