Sv: En dum fråga kanske...
Känner att jag måste förklara varför den senaste uppdateringen gjordes, och varför en ny funktion som ”vänner” finns med.
Det är inte så att jag sitter på min kammare och funderar ut vad forumet ska innehålla och sedan sätter mig och kodar, om så vore fallet skulle det inte finnas något forum. Det är svårt nog som det är utan att koda. Mjukvaran till forumet köper jag in, några gånger varje år kommer det uppgraderingar, i vissa fall måste man göra uppgraderingar av säkerhetsskäl, ibland kommer det bara nya funktioner, och då kan man låta bli att uppgradera. Oftast väljer jag det sistnämnda får det är lite trixigt att göra en uppgradering, mycket kan gå fel och i värsta fall går det åt pipan.
Den här sista uppgraderingen gjorde jag av säkerhetsskäl för att undvika att sajten hackades. I den här uppgraderingen ingick en mängd nya funktioner, ”vänner” är en av dem, att ladda upp bilder en annan. Utvecklingen går framåt och det är bara att hänga med, skulle jag inte göra det hade vi fortfarande haft det jättegamla forumet kvar, om ni minns det som fanns för cirka 10 år sedan.
När det gäller ”vänner” så är det en bra funktion om man snabbt vill komma i kontakt med dem man har mest kontakt med, eller visa privata bilder som man inte vill att vem som helst ska se. Funktionen finns inte för att visa andra att man har många vänner, det hoppas jag att alla förstår.
Tycker ni det är en knasig funktion så är det bara att tacka nej till inbjudningar, som jag gör, och vara vän ändå.
|