Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-26, 22:38
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008
Standard Sv: Korfu eller Halkidiki ???

Citat:
Ursprungligen postat av CamillaN Visa inlägg
Vi har 2 st resor prel.bokade, skulle vilja ha Era tips om vad vi ska välja
Det vi väljer mellan är Korfu (Gouvia) eller Halkidiki (Hanioti).
Det är i augusti 22-29:e.

Det vi är ute efter är ett bra "uteliv", gott om restauranger o tavernor, barer o disco, stort plus om det finns "grekiska ställen", typ disco med grekisk musik eller med bouzouki.
Vi är inte intresserade av "sevärdheter" .
Däremot att det finns stränder med solstolar och taverna.

Vi har 10 dagars "öppet köp" så tacksam för snabbt svar.
Tack på förhand !
//Camilla.
Jag skulle absolut välja Korfu och Gouvia. Jag var där och jag vet vad jag talar om. I Gouvia finns det en strand med delvis sand och delvis med grus men det finns där många solstolar och till och med tavernor på stranden. På huvudgatan i Dassia lite norr om Gouvia fick jag äta Greklands godaste kleftiko.

Gouvia ligger nära Korfu stad och dit går billiga bussar varje halv timme och både i Gouvia och i Korfu stad samt i omkring liggande orter finns det många tavernor med grekisk mat. Speciellt god rätt som endast tillagas på Korfu är sofrito . Prova på så förstår du vad jag talar om .

I Ipsos bara några kilometer norr om Gouvia finns det en fin sandstrand och det finns mycket tavernor och nattklubbar med grekisk musik där och där finns det naturligtvis hålligång om man så önskar.

Citat:
Ursprungligen postat av Patricuz Visa inlägg
Hej CamillaN!

Corfu har jag också besökt får några år sedan. Har åkt runt hela ön men vi stannade aldrig i Gouvia. Gillade ön skarpt men har som sagt ingen erfarenhet av Gouvia. Från grannbyn Kontokali åkte vi på dykningsresa. Har för mig, Precis som Mr Walker skriver, att Gouvia inte har mycket av något äkta grekiskt. Rätta mig de som har erfarenhet.

Lycka till med valet!

Mvh P
Läs om min erfarenhet av Gouvia och av Kreta i mitt inlägg ovan.

//Enigma
Svara med citat