Visa ett inlägg
Gammal 2009-04-04, 16:06
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hamngatans förnyelse

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Idag var det oundvikligt att dra på stan: jättefint väder, påskbasar , intressanta arbeten att titta på i hamnen. Vi var där allihop, tror jag , 16000 kalymnosbor och åtskilliga turister.

Vädret: jag säger bara KORTÄRMAT!

Nån av er som besöker Kalymnos får väl ta och fota det hela och visa Kalimeraentusiasterna.

Jag gick och gick tills det kändes nödvändigt med årets första glass. Man kan ha det sämre än att sitta i solgasset och titta på båtarna och barnen och betongbilarna och plattläggarna och transportmopparna och folklivet i stort.

Tack, Monica, för att du håller oss underrättade om vad som händer i Paradiset!

Nu blir min längtan bara större och större! Det ska bli så spännande att se vad som hänt sen i höstas - det verkar vara en hel del...
Här i Ljungaverk skiner också solen i dag. Just nu är det 11 grader på norrsidan (skugga) och 18 grader (också skugga) på altanen på "solsidan". Har suttit ute en hel del idag och bara njutit. Nu kan det bara bli bättre!
Den enorma mängd snö som kommit i vinter har pyst ihop som en sufflé. Visserligen är det mycket kvar, men ändå. När det väl sätter igång så brukar det gå ganska fort. Hoppas bara att det blir lika fint väder i påsk som det är just nu.
Ha de gott!

/Eva

Svara med citat