Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Hej!
Från och med 19 juni finns daglig förbindelse mellan Santorini och Katapola på Amorgos, avgång 12.50, framme 13.50.
Det var väl denna rutt som utannonserades inför förra sommaren men som sedan drogs in. Som jag förstår har rederiet nu två båtar till på väg från finlandstrafiken så de borde ha extra kapacitet nu för att klara allt de vill köra.
Mvh Janérik
|
Om det är den beryktade baten vi talar om (som alla har hört talas om, men fa har sett), sa rekommenderar jag starkt att ni kolla bade en och tva ganger att den verkligen gar samt sätter in en plan B! Denna bat gar inte om det är minsta krusning pa vattenytan. Fick bittert erfara detta under batluffen 2006, da jag och min davarande köpt batbiljetter i Fira, strosat runt där hela dagen för att sedan ta taxi ner till färjan. Väntade och väntade... till slut fick vi tag i en gubbe som sa att baten var inställd. Kul. Dock fick vi tillbaka vad vi betalt för biljetterna.
För att summera: INNAN ni tar taxi ner till hamnen, kolla pa färjekontoren att baten verkligen gar! Vi fick sova pa Santo en natt, dagen efter ta färja till Naxos och sedan vidare till Amorgos, vilket vi förlorade en hel del dyrbar tid pa! Det trakiga är att om vi vetat detta tidigare hade vi kunnat ta BlueStar till Naxos samma dag som vi anlände Santo. Man lär sa länge man lever...