Arbetsförmedlingen i Grekland heter OAED (ΟΑΕΔ), men det är inte säkert att de kan bra engelska där, så om du inte pratar grekiska är det bäst att du går dit med nån som kan. Jag var registrerad hos OAED i 3 månader och fick ett förslag på arbete på deltid, så det var väl inte någon jättehjälp, men det kanske är bättre inom ditt område. Jag kunde även flytta med min a-kassetid från Sverige, så jag fick lite ekonomisk hjälp därifrån tills jag hittade jobb (400 € i månaden). På OAED arrangerar de även kurser inom olika områden för att hjälpa folk in på arbetsmarknade och de kan även finansiera uppstart av vissa affärsverksamheter. Kolla in
www.oaed.gr.
Även svenska arbetsförmedlingen annonserar vissa jobb utomlands, kolla in det med.
Annars finns det ju div jobbsökarsidor så som:
www.eujobsly.com och
www.skywalker.gr
Googla och hitta företag som kan vara intressanta även om de inte söker folk. Skicka massor av CV och gå dit sen. I Grekland vill folk ha dig framför sig, det är jätteviktigt.
Bästa sättet att hitta jobb i Grekland är dock personliga kontakter. Kontakta även svenska föreningen i Aten (har tyvärr inte deras hemsida), svenska hjälper gärna andra svenskar

Registrera dig också på
www.sviv.se (sida för svenskar utomlands).
Jag bor i Thessaloniki, men jag och min kille kommer faktiskt att vara i Aten 29 april-3 maj, vi kanske hinner ses för en kaffe?
Hälsningar Helen