Citat:
Ursprungligen postat av Frappe
Om du har en lite visp använd den annars ta 2 tsk kaffe och socker om du vill ha lägg det i en shaker häll på kallt vatten ca 2-3 cm och skaka. Häll över i ett glas, använder du mjölk så häller du det i shakern annars vatten skaka om lite så allt kommer med och häll över i glaset.
|
Tyvärr är Frappe lite otydlig i sina instruktioner trots sin erfarenhet och expertis. Ta 1.5 - 2 teskedar kaffepulver, socker efter smak (en tesked brukar vara Metrio), häll på LITE vatten. Skaka eller (helst) vispa omsorgsfullt och häll upp i glas. Fyll på med mera vatten och mjölk, eller grädde, efter önskemål. Anledningen till att man inte vispar hela Frappén direkt är att den skummar något förskräckligt.... Så då måste man välja om man vill ha skum eller kaffe....
Citat:
Ursprungligen postat av Birgitta63
Förra året handlade jag Nescafé/Classic hemma i Sverige hos Grekisk Livs.
|
Det är mig en smärtsam plikt att meddela att Grekiska Livs inte finns längre.... Jag var där för några dagar sedan för att fylla på förrådet av salt mm, och möttes av neddragna jalusier och låst dörr...
Enligt Gyros-stället bredvid (Det Nicko hade tidigare) så är butiken stängd och kommer inte att öppna igen...

Jag kan inte se annat än att det är Zanét och Zizzios fel som flyttade därifrån och därmed gjorde att butiken förlorade sina bästa kunder...

....................
Citat:
Camilla som slurpat i sig 3 Frappe i solen idag...
|
Det där är mer information än vi behöver. Mycket mer...