Visa ett inlägg
Gammal 2009-04-30, 21:35
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mer reklam för Kalymnos

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Tröttnar ni så säg till...

Kalymnos har under vintern fått en rejäl upprustning av olika områden. Som energisk lokal-TV-tittare och rätt förtjust i Betty och Mammas på AigeonTV sitter jag och kollar deras reportage, i den mån jag inte själv tar en sväng med moppen.

-Vad gäller förbindelserna kan jag inte säga hur det blir med de stora linjebåtarna. Till och från Kos tar man sig i alla fall enkelt, det är många turer om dan.

-Jag ställde en direkt fråga till ansvariga för Kalymnos Star om det inte var möjligt att slippa övernatta i Mastichari om man kommer för sent för kvällsbåten, och herr Skobourdi och borgmästare Roussos sa att om det kommer ett större sällskap kan man kontakta dem eller en herr Lelekis och be att båten väntar. Jag ska se om jag kan utverka något kontakt-telefonnummer så att ni själva kan kolla upp detta om det blir aktuellt. -Två dar innan ! , sa Roussos, men jag vet ju inte om hans ord motsägs av båtens befälhavare, sånt händer här på vår utkant.

-Det får räcka för idag.
Hej Monica!
Tack för informationen! Det verkar som om vi kommer till ett helt nytt Kalymnos...! Längtar...!!!!

/Eva
Svara med citat