Jaha, då var Maltaresan överstökad också!!
Tack för alla fina tips som jag försökt avverka under dagarna där!
Malta är verkligen fantastiskt!
Jag älskade att bara promenera runt och titta på alla vackra hus fast jag i vanliga fall inte är intresserad speciellt av arkitektur.
Den härliga honungsgula kalkstenen som gör husen så fina, de arabiskinspirerade balkongerna i alla färger och varierande grad av underhåll, de pampiga gamla byggnaderna, murarna, fästningarna, ja helt fascinerande.
Mycket hanns med på 4 dagar, heldagspromenad Sliema runt, färjetur till Valletta med heldagpromenad även där, riddarpalats......kramp i vaderna

, bussrundtur med hoppapå-hoppaavbussarna med stopp i Marsalxlokk, underbart ställe med århundradets godaste fisk, mer stopp vid Blue Grotto, liten båttur, vackert, pampigt, kristallklart vatten...och sen gå, gå gå.....
Massor av god mat; kanin såklart, maltesiska oxrulader, hemgjord korv, det GODA brödet, pastizzi, färsk rock fish och red snapper mmm, kul och gott att testa de maltesiska specialiterna, dessutom är de ju grymt bra på pasta, världens möraste bläckfisk och ruskigt bra pizza! Goda maltesiska viner

och ölen var också en helt OK lager, däremot gillade jag inte läsken som är så speciell för Malta..Mycket hanns inte med, som Hagar Qim, Mdina, stränder, dykning och de norra delarna och delar av Valletta, vi missade massor av god mat och de lokala likörerna.
Men vilken tur!! Då får vi ju åka tillbaks igen
Nästa gång skall jag pricka in fyrverkerifestivalen, i år gick den av stapeln 2 timmar efter vi lyft från Malta

Nu är det bara att börja längta till nästa resa!!
Tack än en gång för alla goda råd!
Paphianna