Visa ett inlägg
Gammal 2009-05-09, 05:53
Patricuz Patricuz är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Båt mellan Paleochora och Loutro?

Hej!

Det är en fin rutt ni har valt! Den är inte alls omöjlig. Det går att ta med sig bilen på färjan från Chora sfakion till Paleochora. Ifall jag inte misstar mig så borde det gå någon färja direkt. Ifall ni skulle hamna att byta färja i Loutro, så är det inte alls dumt att stanna en natt där. Många på forumet tycker att det är en mysig by och har säkert tips på övernattningsställen. Har själv inte besökt Loutro än, men däremot Chora sfakion, Sougia och bott i Paleochora. I Paleochora är det defininitivt värt att stanna!

Visst går det att köra andra hållet också och då får ni köra uppför den otroliga vägen från Chora sfakion mot Chania hållet. Den slingrigaste och enligt mig mest med "hjärtat i halsen" so far i Grekland. Kanske bättre att köra den uppför än nedför... Fin utsikt!

Går också att ta båten till Loutro, stanna över dagen eller natten och sedan tillbaka till Paleochora igen. Har ingen aning om vad det kostar att ta med bilen men kanske någon annan vet. Alternativt kan man ta färjan från Sougia mot Chora sfakion hållet. Bilvägen tar slut i Sougia och fortsätter i Chora sfakion.

Mvh P

Senast redigerad av Patricuz den 2009-05-09 klockan 05:58.
Svara med citat