Tack för alla positiva kommentarer! Det gör att man får lust att lägga ut sina bilder. Tack, tack!
En av anledningarna till att vi åker iväg ibland, det är inte bara havsbaden som lockar

, det är att vi har behov av att komma ifrån – ifrån alla måsten. Plikter! Hemma finns
alltid plikter, men när vi kommer till Grekland gäller TOTAL AVKOPPLING. Här hemma hos oss är vi fortfarande ”småbarnsföräldrar”, kan man väl säga när man har en utvecklingsstörd dotter boende hemma. Första barnet fick vi för 30 år sedan, så det är länge att vara småbarnsföräldrar.
Men det var nu inte det jag ville säga, men att det är så skönt att komma iväg på semester och kunna koppla av totalt, för sedan när man kommer hem så välter problemen över huvudet fortare än man anar.
Efter kanske att ha försummat huset lite grann ibland (har alltid prioriterat semester i Grekland) hade vi bestämt att få både nytt tak och nya fönster här hemma när vi kom hem från Rhodos.
Takarbetet påbörjades i veckan, men man har inte täckt till ordentligt över helgen, så i morse vaknade jag och det
regnade faktiskt in i det mesta av vardagsrummet! Fy sjutton vilket jobb vi fick med att tömma hela rummet i en fart – och nu blir det ännu mer jobb, tapetsering och därefter ska både tak och väggar målas, och golvet ska slipas och lackeras. Inte konstigt man drömmer sig tillbaka till de sköna dagarna vi hade på Rhodos!
Nu sitter jag här och hör fortfarande vattnet droppa ner från taket i vardagsrummet medan fuktapparaterna kör. Blir snart tvungen att flytta ut datorn också om inte den också ska bli våt (tur att man har den bärbara).
Bara jag var i Grekland igen... där har jag varken bekymmer eller huvudvärk...