Visa ett inlägg
Gammal 2009-05-20, 18:35
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Tillfällighet, slump, något annat?

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Katter har många hemligheter.
"Det finns mycket mellan himmel och jord, Horatio..." Heter det väl...

Jag är betjänt till två synliga katter... Men det finns en tredje katt här då och då som hörs och märks... Jag har haft mina två under mina händer på var sin sida om mig i sängen, och ändå hört klor mot golv och hur någon äter ur matskålarna... När jag varit både nykter och vaken... Vid dessa tillfällen uppträder mina katter på ett lite "annorlunda" sätt! Vid ett tillfälle gick en röd-vit katt förbi, mellan bordet och TVn, åt höger mot balkongen. Två sekunder senare gick jag in i sovrummet, till vänster (!) för att hämta en tröja. Då låg min röd-vita på sängen och snarkade... Den andre är grå... Jag har mängder med märkliga historier om sådana saker.

Med risk för att bli omyndigförklarad verkar det som de har någon som kommer då och då och kollar att de har det bra... Eller bara för att ha lite semester! Nu är det några månader sedan så det börjar bli dags igen... Detta händer nämligen i vissa ojämna intervall!

Jag är rätt intresserad av Kvantmekanik och Strängteori och saker runt det. På en väldigt amatörmässig nivå skall tilläggas... Men det finns saker där som, om det stämmer, skulle ställa hela vår världsbild på ända... Saker som Horatius tanke är mycket närmare än han nog egentligen anade när han uttalade den. Multipla universum - Multiverse, flera dimensioner - kallas Bran osv... Någon som har lust att starta en tråd om det...?

Nu har jag väl bara bekräftat en gammal misstanke om att jag inte är riktigt tillräknelig... Men har man bara det minsta lilla intresse så är det otroligt intressant att läsa om och följa med forskningen kring dessa saker.

Svara med citat