Sv: Tips om Tinos
Förstår att det lockar med en ganska kort transfer, Janérik.
På Golden Beach Hotell, där vi bodde några nätter, finns inte pool, men endast några meter till sandstranden. Vi bodde i annexet alldeles till höger när man går in till Golden Beach Hotell, tre studios ligger där, nr. 11, 12 och 13. Vi hade nr. 12 som passade till oss två pers., de andra är lite större och passar till familjer (jag minns inte helt precis skillnaden mellan de två, kanske är 13 bäst men jag är inte säker. Sedan finns bungalows och dubbelrum bakom själva Golden Beach Restaurang. Vi betalade 60 euro i juni 2008 för vår studio nr. 12, jag tror att priserna för just nr. 11, 12 och 13 ligger aningen under de andra rum och bungalows.
Golden Beach Hotell ligger väl ca 2 km utanför stan.
På väg ut till Golden Beach Hotell passerade vi Aeolos Bay Hotell, just vid bygränsen, ganska nära det hotell som Lissi bodde på. Väldigt nära stranden, men inte i den bästa ändan av stranden, man måste gå några hundra meter för att komma till bättre sandstrand. Aeolos Bay har swimming pool och det ser fint ut på bilderna, men papper är tacksamt, vi tyckte det såg trist och ocharmerande ut - men har ju inte varit inne och sett det, så vad vet jag egentligen? Betyder det mycket att man har pool så har det ju också ett värde och man får kanske kompromissa på idyllen.
Mellan Aeolos Bay Hotell och Golden Beach Hotell tror jag att det fanns i alla fall ett ställe mer med pool, men jag minns tyvärr inte namnet - och det låg lite innåt land, några hundra meter, kanske en km innåt land från havet sett. Jag har för mig att jag kollade priset någon gång - och minns att det inte var just billigt.
Tinos är mycket populärt bland grekerna speciellt i helgerna. Jag skulle inte komma till Tinos och räkna med att få rum utan reservation till en helg, dvs. inte heller om jag kom dit ons-tors-fre-lördag och räknade med att stanna över helgen.
|