Det har kommit många bra tips här redan, så jag kompletterar med det som jag tycker är viktigt.
Om du åker nu mitt i sommaren, så är det väldigt varmt, långbyxor och långärmat behövs endast på planet, detsamma gäller strumpor. Bra, foträta sandaler är skönt att ha. Badlakan köper vi på plats, billigt och sparar plats i väskan. Detsamma gäller sarong - som jag har några stycken med mig, både att ha på vägen till stranden, som solskydd, att ha på sig på balkongen etc. Också den manliga delen av familjen lånar mammas saronger ibland

, de är mjuka och lätta att tvätta. Köpes på plats!
Förra året hade jag med mig tunna blusar utan ärm, i skirt material, utmärkt på kvällen! Svarta T-shirts är inte skönt, solen bränner, så ta ljusa sådana!
Linnekjol/byxa är toppen! Och gärna två baddräkter/bikinin. Vad mer...? Ipod med musik eller bok att lyssna på... solhatt, badskor etc kan köpas på plats! Solskydd är billigare i Sverige...
Glöm jackor, strumpor, jeans, tjocka sockor och collegetröjor - om du reser mitt i sommaren i alla fall! (Utom något varmt och mjukt att ha på sig på planet!)