Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-16, 08:42
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Allmängiltigt fenomen

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg

Petros har en enda dotter och hon gick och gifte sig med en pojke från andra sidan landet, från Agrinion. Hon kunde lika gärna ha åkt till Patagonien eller Nya Zeeland, Petros kan inte lämna sina får och fara och hälsa på. Dottern har varit här för att visa upp första barnbarnet och Petros har varit stolt och visat kort och berättat om det här barnbarnet så att man kunnat tro att det var det enda småbarnet i världen..nu har dottern åkt iväg...

Jag hoppas att Petros kommer att fortsätta med fåren så att hans barnbarn kan komma och hälsa på om somrarna och lära sig något om morfar och hans liv.
Du har så rätt Monica!

Jag tycker sååååååå mycket om ditt sätt och skriva och det du berättar!

Det kan vara precis var som helst! En gammal dam, en av mina grannar, har sin enda dotter i Australien och hon får se sina barnbarn vart tredje år!
Nu är de så pass stora att de hör av sig själva ibland till sin mormor.
Men det är många gånger hon önskat ha dem nära!

Det är svårt att tänka sig att det också finns mor- och farföräldrar, ibland minuters väg ifrån som ibland inte ens, av olika anledningar, vill träffa sina nära, annat än ytterst sparsamt.! Tänk vad de går miste om!

Jag hoppas precis som du att Petros barnbarn kommer att med glädje besöka sin morfar när han/hon blivit lite äldre!!

Hoppas du får en riktigt bra sommar!
Hälsningar
Lena
Svara med citat