Sv: Täcker reseförsäkringen om man missar planet?
Ska ni vara på Paros så ser jag inget behov av 2 dagars buffert, det är ju verkligen att ta i. Det går 4-6 båtar från Paros till Aten varje dag och att ALLA skulle ställas in pga väder eller andra problem är ju tämligen orimligt. Dessutom finns det som ytterligare backup flygplats från Paros.
Nu förra veckan åkte jag hem med kvällsbåten från Paros och kom till aten natten innan flyget gick, det kändes helt safe. Jag tar en natt i Aten på slutet och ser till att försöka åka från en ganska vältrafikerad ö. Man kanske inte bör vara längst ut i kedjan på någon liten ö sista natten...
Jag har även tagit nattbåt in och kommit fram på morgonen samma dag som jag åker. Jag kalkylerar varje gång med risken att det blir problem och att jag får köpa ny flygbiljett hem, men det har funkat bra. Jag väger det mot den, som jag anser, meningslösa, hotellnatten i Aten. Efter en 5-10 besök så känns det som att stan inte intresserar mig längre...
Men jag kan också förstå att man resonerar annorlunda om man åker med barn. Men som jag tycker är iallafall en natt och en kvällsbåt från en väl ansluten ö klart "safe".
|