Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-23, 00:27
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007
Standard Sv: snart Skiathos...Mindre än två månader

Citat:
Ursprungligen postat av Joanna karlsson Visa inlägg
Snart, snart, snart åker vi...och vad vi längtar här hemma nu!
Sambon och jag tänkte ta en dag på Lalaria, men frågan är om det går båtar som ligger där hela dagen alternativt taxibåtar? En tur runt hela ön är väl inget direkt vi strävar efter, eftersom vi bara är där en vecka...Så vi hade funderingar på Lalaria en dag och sen hyra vespa och leta stränder, kommer att bo på Lenio vid Meg. Ammos, har hört att stranden inte är den bästa. Men egentligen, vad gör väl det när man bor i mörkaste, djupaste Småland ?
Jag har bott på Lenio för 2 år sedan i maj månad. Hade dubbelrum med stor balkong (mittenbalkongen) med en underbar utsikt över havet. Det var ganska högt till tak så rummet upplevdes ganska luftigt trots att det inte var så stort.
Stranden duger gott och uppväger närheten till stan. Havet lika fint där som varhelst på ön. Tavernan var riiiktigt mysig med kanongod mat som Kostas mamma lagade. Läget är oerhört bra, alldeles intill stranden med gångavstånd till stan (tar kanske 5-10 min att promenera). Blir det för varmt får ni väl sova på den stora balkongen under stjärnhimmeln som jag lovar ni sent skall glömma.

Jag rekommenderar båtturen runt norra delen av ön, eftersom ni då får flera fina stopp. När det gäller Lalaria så är den fin med vit flisig sten, men tyvärr full av fågelskit, eftersom den är obebodd och full av fågelliv.

Ni kan faktiskt ta lokalbussen från hållplats 1 (avgår från skiathos stad) till hållplats 24 (kokonaries beach.. felstavat vet det). Varje hållplats har eget nr (24 hållplatser alltså). Hoppa sen av bussen vart som helst och gå en bit till havet, o vips så har ni en ny strand överallt! Den ena vackrare än den andra!!
Svara med citat