Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-29, 21:32
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Stora och små nyheter

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Så bra för mig att jag har -om än med störningar, antennen är urusel,- bild och ljud från lokala Agaion TV.

Varje dag mellan tre och fem serveras vi små och stora nyheter, mycket lokala förstås, men de angår oss ju mer än vad som händer i Los Angeles eller Singapore eller i London.

Via lokal-TV vet jag nu allt om hamnens iordningställande, om avsaltninganläggningarna, om belysning på Telendos, om bråket kring båttrafiken, om kommunens ekonomi, om rucklet som revs så att missbrukarna får söka sig nya gömställen, om stenläggningen av gränderna, om uppstickarpolitikernas idéer, om stort och smått, om smått och stort.

Der räcker så bra för mig, jag vill inte veta mer. Vad som händer i Singapore får Singaporeserna hålla reda på själva.

Men nog händer det att jag pillar in Motala Tidning på min dator...lokalt ska det i alla fall vara.
Jo, nog är det så. Det är vad som händer på hemmaplan som är det som är viktigast. Hur skulle man annars få veta. Sundsvalls Tidning, Dagbladet och de lokala nyheterna är "varjedagsbehov" för mig. När jag/vi är borta så sparar svärmor tidningarna för att jag ska kunna läsa dem när jag/vi kommer hem. Då är det fest!

Hoppas att ni har det bra i sommar!

/Eva
Svara med citat