Vi flög också med Malev men hade max otur.
Det första vi såg när vi passerat säkerhetskontrollen på Arlanda var att planet var försenat från 20.30 till 21.15, inte bra, med tanke på att vi bara hade 50 minuter på oss att byta plan.
Förseningen berodde på kraftigt oväder över Ungern, planen kunde inte lyfta som planerat.
Som tur var inväntade vårt flyg till Aten vår ankomst, detta fick vi även besked om i planet på vägen ner. Vi mellanlandade i Thessaloniki där två klantiga resenärer gick av i fel stad.
40 minuter senare var de åter på plats i planet.
Hemresan startade även den med försening, först ca en timma, och när vi väl satt i planet fick vi besked om ytterligare 45 minuters väntan.
Malev serverade då juice till oss, i mitt juiceglas låg troligtvis en bit av glaset, den tunna kanten. "Lyckades" sätta den biten i halsen, och var mycket glad att vi fortfarande stod på marken, annars hade paniken varit nära. Den var nog så nära ändå

Tyvärr kunde inte personalen ge besked om våra anslutningsflyg skulle vänta in oss.
Till vår glädje så gjorde de det, drygt två timmar försenade kunde vi äntligen sätta fötterna på svensk mark.
Gissa om vi var trötta vid halv elva tiden i går kväll, vi hade då varit på resande fot sedan klockan sju på fredagkvällen.
Det blev mycket småpratande med övriga resenärer ombord och alla hade haft förseningar även på nedresan, det luriga med Malev är väl just att mellanlandningarna sker i Budapest som ofta drabbas av åskväder.
Absolut inget fel på Malev annars. Jag tyckte mig uppleva att benutrymmet var större än vanligt, inbillning eller inte det vet jag inte, har inte forskat vidare.
// Helén