Citat:
Ursprungligen postat av Cecilia
New York ÄR världens häftigaste stad!!!
Längtar ständigt tillbaka dit.
|
Kan inte annat än att hålla med om detta!!! Det största "problemet" med New York är att har man varit där en gång vill man ständigt tillbaka. Rådet att "gå, gå och åter gå" är verkligen det rätta. Ta taxi eller tunnelbana på ena hållet för att spara lite tid, annars kan man gå en väg upp och en annan tillbaka.
Det finns även sightseeingbussar med hop on/hop off-principen med olika turer. Vi tyckte de var väldigt bra att ta sig runt med. Dessutom skönt att sitta uppe på en dubbeldäckare när det är varmt, det fläktar härligt! Natturen är bäst, man åker över till Brooklyn och ser ljusen på Manhattan glittra.
NY i augusti är dessutom verkligen bra, enligt min mening. Lagom med folk och man kan knalla runt i linne/top/t-shirt och shorts. Det blir sköna kvällar också. Tänk bara på att ha med en liten tröja eller kofta, det är AC överallt inomhus och kan bli ganska kallt. Jag har frusit mig genom Metropolitan-muséet en gång och det var ingen hit

.
Isch, nu blev jag sååå sugen på att åka dit

! Får se om det kan klämmas in en liten weekend i oktober... då är ju dessutom NHL igång. Rangers på Madison Square Garden är en upplevelse!
Celbe