Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-25, 16:47
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Obokat till Folegandros?

Vad bra att det var så lätt att få boende. När jag skrev att ni borde förboka hade jag i bakhuvudet att du skrivit att ni skulle åka i slutet på juli/början på augusti. Men det stämde ju inte alls. Läste slarvigt. Du hade ju redan åkt när jag svarade

När vi var där var det många rumsuthyrare i hamnen, men knepigt att hitta rum i Chora. Artemis frågade vi också på, men det var fullt för två veckor framöver. Efter två timmar hittade vi Meltemi. Dubbelrum fanns det fler av och på ett hotell behövde vi bara betala för ett dubbelrum och få ett singelrum "på köpet" med det blev dyrt ändå. Detta var i slutet på juni.
Jag skulle uppskatta att cirkus 70 procent av alla borden på tavernorna var upptagna. På en del var det helt fullt. Vi åkte ju ungefär samma tid, ni åkte lite senare. Hur mycket folk skulle du säga att det var om du jämför med min "tavernastatistik"?

Kan tänka mig att öar som Folegandros drabbas ganska fort av uteblivna turistströmmar då priserna ligger något högre än på vissa andra öar. Å andra sidan kanske det var fler som bodde i hamnen där det är billigare med boende.
Svara med citat