Ämne: N.Y i augusti
Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-02, 11:49
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: N.Y i augusti

Jag skall också till New York i augusti! Skall fira min 40-årsdag där! Vi har faktiskt bokat bord på Spicemarket, som du nämner Cecilia, dagen till ära. Vi har tydligen samma NY-smak också, för de du nämner, skulle jag vilja nämna + Macy´s Där måste man också skaffa sig ett visitorpass på deras kundeservice. Då får man 10% på allt man handlar. Vi har alltid handlat med oss Ralph Lauren-handdukar därifrån(om vi inte fyndat de på Century21 innan). Kostar inte många dollar. Vi bor också alltid på upper east, tjusigt skall det vara. Frukost äter vi på en grekisk(!) deli. Kaffen dricker vi självklart på Starbucks. Åh Gud va jag längtar! Sen gör vi något kanske lite udda ibland....Lämnar in kläder på kemtvätt. Kostar typ ingenting! Typ 2$ för ett par byxor. Nu har jag alltså inte med mig överflödigt med smutstvätt men det som blir smutsigt, lämnas in där. Och så gör vi alltid pedikyr och manikyr, för ca 20$. Frihetsgudinnan har jag förresten bara besökt på avstånd. Tror faktiskt det räcker att ta båten fram och tillbaka bara. Första gången i USA, wow, det blir många intryck! Ha en underbar resa!
Svara med citat