Även vi gifte oss vid Svenska kyrkan i Aten, eller närmare bestämt i Pireus, för fyra år sedan. Du hittar ett resebrev om du kikar under Resebrev 2005.
Det finns även en Svensk kyrka på Rhodos men jag vet inte om de har vigselrätt. Kolla under Svenska kyrkan på nätet så ser du vad som gäller för att man ska kunna vigas vid en kyrka i utlandet.
Vi var helnöjda med vår vigsel och det kan varmt rekommenderas om man vill vigas under stillsammare former själva eller i sällskap med sina närmaste. Det enda jag kan ångra är att jag inte bad hotellet boka en tid hos en frissa före. Vi hade en mitt emot hotellet dit jag gick på morgonen och fick en tid. Nu tyckte jag nästan synd om tjejen som skulle fixa min uppsättning på bara två timmar. Men det blev jättebra! Jag hade tänkt göra det själv men när vi hade en tvärsöver gatan och det bara kostade 30 euro var valet lätt.
Hoppas ni hittar ett alternativ som passar er. Skicka gärna mail om du vill fråga om något.
Vad gäller fortsättningen på bröllopsresan så finns det många härliga öar att välja mellan

.