Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-04, 12:06
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Mest udda att ta med sig på resa? :-)

Många roliga saker att läsa... Jag inser att jag inte är värst... Jag tänker på rikskupongerna och kanelbulle

Vi hade med oss följande: Pressbryggare (användes varje dag och gott va det), brödrost (även denna flitigt använd, inköpt för 100 kr på Jula i Hyllinge så Dimitri är en brödrost rikare, te-påsar och cappuccinopåsar (vilket visade sig vara väldigt onödigt eftersom vi bara drack det en gång), plastvinglasen som tipsades av Nilam (hade dock inte behövts eftersom det visade sig att det redan fanns i lägenheten så vår norska granne som outrligt fick hålla till godo med dricksglas till sitt rosévin fick våra). Emellertid fanns det korkskruvsöppnare (dock inte hos grannen) samt en tratt i lägenheten. Denna tratt skulle jag sakna om den inte fanns.
Vi hade med oss flaskkylare som höll vattenflaskorna kalla lite längre (inte gott att dricka vatten som blivit uppvärmda i solen). Flaskkylaren köptes på 7-eleven i Köpenhamn. Dessa kommer att användas till nästa år men det skall tilläggas att dessa flaskkylare inte rymmer de grekiska småflaskorna utan formen på flaskan måste vara typ ramlösa-flaska.
Svara med citat