Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-05, 21:03
Kocke Kocke är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009
Standard Sv: Bröllopsresa med barn?

Elisabet: Jo vi är bosatta i Finland . Men jag har förstått att i Pireus skulle finnas finsk präst också som har vigselrätt, måste nog säkert maila dit och fråga.

Siri A: Tack för att du fick mig på andra tankar, vad det gäller charter / "egen resa". Kollade in Naxos och märkte vilken underbar ö det tycks vara, barnvänlig och underbar natur att utforska. Verkar vara ett bra ställe att tillbringa sin bröllopsresa på med barn. Hittade ett hotell som "NaxosLotta" nämnt som underbar i en annan tråd, Hotell Kavos men det måste säkert bokas långt i förväg, verkar vara populärt. Jag tror nog att vi skulle klara av att resa på egen hand med flyg till Aten och sen båt till Naxos.

Ystersyster: Tack för all info. Det är just mera stillsammare former som vi söker, en personlig och mysig upplevelse. Läste restebrevet och ni verkade ju ha en toppenresa! Var ni nöjda med hotellet i Pireus? Bokade ni präst långt på förhand?

Mamasaurus: Tusen tack för den infon! Det låter ju som ett väldigt bra alternativ att gifta sig på flygplatsen. Kräver det mycket förberedelser angående bokningar, pris? Lycka till med giftermålet och bröllopsresan!!

För tillfället har vi två resemål att välja på, Rodos eller Naxos. Sen beror det ju lite på hur vi får det tillställt med giftermålet, blir det borgerligt eller med en präst som har vigselrätt, det sista skulle ju vara det bästa, att få gifta sig på en strand eller berg!

Om vi skulle välja Naxos, vad får vi då inte missa att se uppleva?
Svara med citat