Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-14, 12:06
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vad är en bra strand?

Håller med Elisabet delvis. Sandstrand, klart vatten, inte för långgrunt. Jag vill se var jag sätter fötterna och jag vill se vad jag har under mig när jag simmar. Stenstränder gillar jag INTE! Gillar inte heller att simma över sten och undervattenväxtlighet; jag får alltid en känsla av att när som helst kommer det upp någonting och tar mig... för många skräckfilmer, kanske. Sen vill jag ha några träd, som ger liv åt naturen. En lång, kal sandsträcka som Elafonissi tilltalar mig inte alls. Bara att se foton därifrån ger mig hudcancerskräck...

Den ska vara lätt att ta sig till. När jag har fått min dos sol och bad, vill jag snabbt kunna komma hem och duscha av mig. Gärna några solstolar och parasoller, bara de står med lagom mellanrum så man inte känner sig inträngd. Ligger inte gärna på marken och får sand överallt, och jag har inget emot andra människor i närheten. En liten taverna vid strandkanten är inte heller fel, så man kan gå upp och ta något kallt emellanåt. Jag hatar att kånka på saker. Att promenera en halvtimme i solen bärandes på allt jag kan tänka mig att behöva låter inte som semester för mig (Promenerar gör jag utan annat att bära på än en vattenflaska, och till och med den känns jobbig ibland...) Dessutom är jag ingen "pressare" heller, som kan ligga timme efter timme i solen; det tråkar ut mig totalt.

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat