Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-15, 19:13
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Elias lägenheter bredvid fiorella.

Jag kollade på apollos karta och ni får nog räkna med ca ½-timmes promenad in till centrum av Skiathos stad. Jag tror inte det finns något alternativ till att gå längs vägen. Det går bussar till runt midnatt om ni inte vill promenera, och taxi är billigt på Skiathos.

Vi åkte på en båttur runt ön första dagen, och tyckte att det var jättebra! Dels för att det var en fantastiskt fin och rolig båttur, men också för att man fick se hela ön och fick en viss uppfattning om vilka stränder och andra platser man ville besöka.

Den bästa grekiska maten åt vi längst ut åt vardera hållet av hamnpromenaden och inne i gränderna.

Vill ni se riktigt icke-förändrade gamla kvarter så ta en promenad i den gamla stadsdelen. Jag har inte sett någon annan chora i Grekland som är så ursprunglig som den.

Alla stränder på Skiathos är fina, men de som är på västra delen av ön är extra fina. Det är enkelt att åka med lokalbussen längs södra kusten. Vid varje busstopp finns minst en fin strand!
På norra kusten är det mindre folk på stränderna. Dit tar man sig genom att gå, cykla, köra eller åka båt.
Svara med citat