Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-16, 12:37
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Svininfluensans utbredning i Grekland?

Mitt svar har väl iofs inte med Grekland att göra, men det handlar om svininfluensan.
Så som jag nu förstått det när personer i min närhet börjat drabbas så är den som en vanlig influensa (som kan vara nog så jobbig).
Den är av en ny sort vilkket innebär att ävn om du haft influensan de senaste åren inte är immun.
Den stora faran med den är att så många kommer att bli sjuka samtidigt, så viktiga samhällsfunktioner och produktion riskerar att stå stilla.

Jag vill sjjälvklart inte drabbas av denna sjukodom eller annan men skulle jag drabbas, då vet jag att den inte är livshotande per automatik. Så som fågelinfluensan verkade vara.

Jag vet att det finns flera sjukvårdskunniga här på forumet och min fråga till er är om den information jag fått inte är riktig.

Uppgifterna kommer från en anestesiläkare, har "sjukvården" svängt nu för att inte skapa panik?

// Helén- som för första gången i livet funderar på att vaccinera mig av den anledningen att jag reser mycket i jobbet och tänker i möjligaste mån undvika att behöva ligga sjuk på ett hotellrum
Svara med citat