Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-30, 00:48
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Resmålsfilmer

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Det finns en tv-serie som har gått på Travel där man seglar runt i den grekiska ö-världen. Där vet jag att man också kan köpa denna serie som dvd men jag minns inte var man kan hitta den. Nu har vi inte Travel men eventuellt har jag någon del kvar på hårddisken så jag kan kanske återkomma med en adress en annan dag.

Mvh Janérik
Tack Janérik. Det skulle vara jättesnällt och uppskattat om du vill ha besvär att kolla på din hårddisk när du har tillfälle.

/ Masse

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
Det finns en hemsida som heter reseskafferiet som säljer "guidefilmer" - guider till olika länder i DVD-format. Vad jag ser så finns det "bara" en film om Kreta/Cypern och en om Medelhavet så nära Grekland vi kan komma.
Tack för tipset Siri, jag ska kolla upp reseskafferiet. Tur att det finns "" att sätta kring "bara". Kreta är ju inte så bara, och för mig som älskar havet så är definitivt Medelhavet inte heller "bara".
/ Masse

Citat:
Ursprungligen postat av Annki Visa inlägg
Jag har en film inspelad som visades på SVT 2 inför OS i Aten, jag tror att det kan vara den du menar. Den heter i så fall The aegean in the words of the poets.

Och besöker man TUR-mässan i Göteborg brukar det finnas DVD-skivor att få från div. resmål i greklandsmontern.

Ann-Kristin
Ann-Kristin! Det du skriver är ljuva ord för mina öron (eller ögon?) !
Titeln låter definitivt som något som stämmer på den filmen jag menar.
/ Masse

Åter igen: Tack alla för era tips. Det känns som att det snart finns inom räckhåll ganska mycket Grekland på film att njuta av under stunder då man inte kan göra det live. Det känns ju också som om detta kan vara en tråd som är av intresse för ganska många Kalimerianer framöver. Så, alla ni som har flera tips i detta ämne - fyll på i tråden.

Och till dig Janne: Det här att snickra till och producera lite Grekland på film är kanske något som du kan tänka dig att utveckla genom Kalimera. Som du ser ovan finns i så fall redan en del potentiella medarbetare för det jobbet. Dock har de ju som du ser pretentioner på en viss ö. Några sådana begränsningar har inte jag, utan kan tänka mig att medverka oavsett resmål i Grekland. Det ger väl hyfsad placering i jobb-kön, eller ....?

/ Masse
Svara med citat